Ottima barca
Barca in perfetto stato, imbarco abbastanza comodo, vele perfette.
Il fiocco autovirante é poco performante ma il Gennaker lo supporta benissimo.
Di norma il pagamento degli extra viene effettuato in loco, salvo indicazioni contrarie date dalla società di charter. Potrete comunque avere maggiori dettagli dalla base o dal referente commerciale GlobeSailor.
Una cauzione di 3000 EUR ti sarà richiesta dall'armatore prima dell'imbarco
Barca in perfetto stato, imbarco abbastanza comodo, vele perfette.
Il fiocco autovirante é poco performante ma il Gennaker lo supporta benissimo.
barca nuova ma malamente usata......:peccato perchè è una barca stupenda!!!!!!! e anche ben accessoriata.
- piattaforma di poppa rovinata e pericolosamente non chiudibile con cerniere al collasso
- assenza di anemometro (proprio non c'era!!!)
- tender rotto (trainato con un sistema "by your self")
- interni sporchi e trasandati (colpa delle pulizie non fatte)paglioli rovinati
- personale di banchina perfetto e premuroso ma disinformato
- personale di ufficio molto imbarazzante (diversi solleciti per riavere la cauzione ecc.)
siamo buoni a lasciare un giudizio mediocre perchè la barca è davvero una buona barca !!!! se la rimettono a posto è bellissima!!!!!!! grazie Hanse!!
The booking was iniated through GlobeSailor and Victoria was excellent and easy to communicate with. We chartered the Hanse from Cogolin and arrived to find boat well prepared and clean by the charter company. We are a family of 5 and found the Hanse to be a well laid out boat and for her size offered a lot of space with 3 double cabins. We loved the bathing platform and twin wheels which gave plenty of cockpit space. We were also pleased that a dinghy and outboard motor were included. The fridge worked well and the batteries were able to cope with a long days use without engine charging. Overall from a life on board perspective we give her 10/10. From a sailing perspective we give her 8/10 as she was under-powered in up to 15 knots of wind because she had a very small self tacking headsail. The motor (20hp) was also a bit under-powered for longer motoring passages and we managed 5.5 knots at 2,500 rpm. (I would recommend 40hp for a yacht this size). Navigation equipment was great and the Garmin chart plotter worked well. One down side is that the life jackets are the large bulky bouyancy aid types and while they meet the French safety requirements are totally impractical to be worn when sailing or using a dinghy at night. I would recommend bringing your own wearable lifejackets. So overall we were really pleased and had a lot of fun !
Nel golfo di Saint Tropez, Marines de Cogolin offre un porto ottimo per i diportisti, da qui infatti si può raggiungere facilmente le îles d'Hyères, le Porquerolles, l’Ile du Levant e Port-Cros. Scoprite lo charme provenzale, le vigne, provate a navigare in questa zona dal fascino unico... Pronti a noleggiare a Marines de Cogolin ?